zaterdag 20 februari 2010

Sneeuwduinen


"Beetje tevreden met je leven als sneeuwpop?", vraagt John als ik doelloos voor me uit starend aan tafel zit. "Hmmm",mompel ik en kijk mismoedig naar buiten. Sneeuw, sneeuw, en nog eens sneeuw. Het houdt maar niet op. Omdat het ook nog eens hard waait, ziet de wereld om ons heen er uit als een enorme sneeuwwoestijn. Op het terras hebben zich fraaie sneeuwduinen van anderhalve meter hoog gevormd, terwijl bij de achterdeur nog gewoon de stenen te zien zijn.

Vandaag is het zaterdag en het is de hoogste tijd om boodschappen te doen, getuige de eenzame avocado die ons aanstaart vanaf de fruitschaal en de drie brokjes die nog in de zak met kattenvoer zitten. Om de auto op de weg te krijgen moet er echter eerst gewerkt worden. Aan de slag met de sneeuwschuiver dan maar weer. Waar zal ik de sneeuw nu weer eens laten? Zoveel plaats is er niet meer. En waar zijn eigenlijk de vuilnisbakken gebleven? Gisteren stonden ze toch echt daar. Daar staan ze nu waarschijnlijk nog steeds, maar dan volledig ingesneeuwd.

Na een half uurtje werken, kan John met de auto richting supermarkt en is het huis weer min of meer bereikbaar. Voor even dan, want voorlopig blijft het nog sneeuwen en waaien. Wij blijven de rest van het weekend lekker binnen. Met een gevulde voorraadkast en de olympische spelen op tv moet dat geen probleem zijn.

3 opmerkingen:

Nicole zei

Hoi Emmy en John,

jullie zitten ook nog lekker in de sneeuw, lees ik. Nou ja lekker... Het mag nu toch wel eens ophouden met sneeuwen en het voorjaar mag voor mij alvast wel op de hoek komen kijken hoor. Maar ja, afwachten maar.

Wij hebben hier ook van die duinen. Tegen onze ramen op het terras blaast het regelmatig van die, hoe zal ik het omschrijven, hanekammen (!). Gelukkig hebben wij nog wel plaats, wij kunnen het altijd nog kwijt onderaan de bakken, op het kommunegras zogezegd. Maar de sneeuwschuiver van de kommune gooit daar ook de "weg-sneeuw", dus het is wel hoog aan het worden nu. En het blijft maar sneeuwen.

Ach, het wordt toch op een gegeven moment voorjaar, toch? Laten we daar maar naar uitkijken en in de zomer is alle sneeuw toch ook weer weg!!

Groetjes vanuit Tvedestrand van ons allemaal!!

Ans zei

Hei John en Emmy,
Ja zoals Nicole al vertelde, hebben we hier ook van die bergen. Hans gaat regelmatig met de sneeuschuiver over het terras. Gistermiddag was ik even bij mijn overbuurvrouwtje en daar zag ik dar de sneeuw hoger ligt dan haar terras. "Gaan we daar van de zomer echt een glas wijn drinken", vroeg ik. Gelukkig was het antwoord bevestigend. Dus daar reken ik nu maar op. De sneeuwschuiver komt ook weer door de straat nu, want..............jawel er komt weer verse voorraad. Anders hebben we morgen toch niks meer te ruimen.

Sylvia zei

In Amsterdam niet meer dan 20 cm op de topdagen. Want daarna heb je natuurlijk platgelopen ijsplakkaten... Dat is wel mijn grootste klacht. Geen grip, dus gevaarlijk! Nu gaat het de goede kant op. In de tuin alweer knoppen. Lekker de boel puppie-proof maken.

Bij jullie ook zo lekker nu?

lfs syl