zondag 10 maart 2013

Paarse krokodil

Goeiesmorgens, u spreekt met de Belastingdienst, afdeling douane
Ja, goedemorgen, ik heb een paar weken geleden een aanvraag vrijstelling verhuisgoederen opgestuurd omdat ik en mijn inboedel binnenkort naar Nederland verhuizen. Ik vroeg me af hoe het daarmee stond
Aanvraag, aanvraag, en heeft u daarvan een ontvangstbevestiging gekregen? Want als u die niet heeft, dan betekent dat dat uw aanvraag nog niet is binnengekomen
Ik heb geen bevestiging nee, maar ik kan me niet voorstellen dat hij nog niet is aangekomen. Zo lang doet de post van Noorwegen naar Nederland er nou ook weer niet over
Nou, meneer, als u geen bevestiging heeft gekregen dan betekent dat toch echt... ehmmm... wacht even, ja hoor, hier zie ik 'm. Hij is aangekomen, fijn hè? Dan kunt over ongeveer zes weken een antwoord verwachten
Zes weken? U heeft zes weken nodig om te bepalen of ik mijn oude bankstel en een paar koekenpannen en dozen met kleding belastingvrij mag invoeren? Grotendeels dezelfde dingen die ik zes jaar geleden heb uitgevoerd?
Ja, moet u eens luisteren meneer, nou moet u niet zo moeilijk doen. U kent ons motto toch nog wel? Leuker kúnnen we het niet maken en makkelijker wíllen we het niet maken.

Tring, tring....
Goedemiddag, mevrouw, u spreekt met .. van het Ohra webcare team. U weet wel, wij zitten tijdens kantooruren voor u klaar om uw vragen via twitter te beantwoorden
Jaaa
U had getwitterd
Dat klopt, ja
Er was iets misgegaan? U had een vraag gestuurd en geen antwoord gekregen? En waar ging die vraag over?
Dat ging over een woonverzekering, zus en zo....
En van welk mailadres had u die vraag gestuurd? Dan kan ik 'm misschien nog achterhalen.
.....
Ohh, via het elektronische formulier op onze site, nee, dan kan 'm niet meer terughalen. Maar weet u wat, als u nou alles nog eens opschrijft en dat mailt naar webcare, dan zal ik kijken of we er iets mee kunnen
Mailen naar webcare, jaja, ik zal er in het weekend eens over nadenken
Goed mevrouw, nou, heeeeel fijn dat we toch nog iets voor u hebben kunnen doen.

Vannacht had ik een droom. Er kwam een paarse krokodil in voor.

1 opmerking:

Amber en Marco zei

Hei Emmy en John,

Sinds geruime tijd volg ik jullie blog. Erg jammer dat jullie terug gaan naar Nederland, maar wat je schrijft over buitenlander zijn en het vinden van werk op niveau en binnen aanvaardbare reisafstand, herken ik helemaal. Wij ondervinden dat we voortdurend compromissen moeten maken over werk-wonen, maar dat hadden we in Nederland ook moeten doen. Ik hoop dat jullie in Nederland weer een leuk en goed leven op kunnen bouwen en wens jullie dan ook alle goeds en veel succes toe! NB. Blijven jullie je blog ook in Nederland nog een tijdje aanhouden? Vriendelijke groeten, Amber