vrijdag 4 april 2008

Zomertijd

De zomertijd is ingegaan! Niet alleen de bekende klok-een-uur-vooruit zomertijd, maar ook de gemeentelijke zomertijd. Sinds 1 april eindigt mijn werkdag niet meer om 4 uur, maar om 3 uur 's middags. Voor wie zich afvraagt of ze in Noorwegen ook aan 1 april grappen doen: zeker, volop, elke krant heeft op die datum wel een zogenaamd nieuwtje gepubliseerd dat achteraf een grap bleek. Maar die werktijden, dat is dus geen grap.
Ik moet toegeven, het was wel even wennen om zo vroeg naar huis te gaan. Vooral de eerste dag toen er nog grote hopen sneeuw langs de kant van de weg lagen, ik blij was dat ik mijn handschoenen aan had en eigenlijk ook wenste dat ik mijn muts mee had genomen. Maar nu heeft de natuur het dan eindelijk ook begrepen. De zon schijnt volop, we hebben alweer op ons terras gezeten en de verwarming kan uit. Nu nog even de spijkerbanden verwisselen voor zomerbanden voordat we tegen een bekeuring aan rijden.
Wij zijn klaar voor de zomer en Risør is dat ook: de bootjes worden van stal gehaald en er is weer schepijs te koop.
De zomer duurt hier tot 1 oktober...

2 opmerkingen:

Anoniem zei

He Emmy, Als je om 3 uur al naar huis mag, hoe vroeg moet je 's morgens dan beginnen???
Heerlijk zo vroeg klaar 's middags, ik ga het Jelger voorstellen. Vind hij vast wel goed.
Ik wacht nog steeds op het vervolgverhaal over de aankoop van jullie huis. In januari ben je geeindigd met de cliffhanger: wat rechtvaardigt de hoge prijs van het huis????? En daarna niets meer! Klim nog eens in het toetsenbord en laat ons weten hoe het afloopt.
Groetjes van Anita

Anoniem zei
Deze reactie is verwijderd door een blogbeheerder.